تبلیغات
دانش ما - آرامش، در بدترین شرایط

کنکور و نمونه سوال

آرامش، در بدترین شرایط

تاریخ:10 اردیبهشت 90-08:36 ق.ظ


آرامش، در بدترین شرایط


آرامش، در بدترین شرایط


گروه علمی: تصور کنید امروز بدترین روز زندگی خود را تجربه کـرده‌ایـد. مثلا" کارفـرمـای شما در مقابل دیگران به شما توهین نموده و وقتی در راه برگشت از رستوران بودید، با اتـومـبیل خود تصـادف کرده و این باعث دیر رسیدن به جلسه‌ی بعدازظهر گردیده و موجب برخورد شدیدتر کارفرما شده است. یا هنگام مراجعه به خانه لیز خورده و با کمر روی زمین می‌افتیـد. بـا دردسـر فـراوان وارد اتومبیل شده و با سرعت هر چـه تمام به طـرف مـنـزل حرکت کرده و به‌دلیل سرعت غیر مجاز توسط پلیس جریمه می‌شوید... تصورش را بکنید.

بعد از تلو تلو خوردن و باز کردن درب منزل فقط می‌خواهید استراحت کرده و آرامش خـود را به‌دست بیاورید. بنابراین ممکن است با یک نوشیدنی خنک و تماشای تلویزیون خود را آرام و ریلکس کنید. اما این کار توصیه نمی‌شود. شما قصد دارید استرس را از خود بیرون نمایید و هدف فقط استراحت کردن نیست. کارشناسان بر این عقیده‌اند که بهترین راه برای تمدد اعصاب این است که فرد به تدریج احساسات خود را ارضاء نماید.

غوطه‌وری
لازم نـیـست حـتـما" بـرای ریـلکس شـدن به قله‌ی کوه بروید، فقط کافی است خود را در یک منظره‌ی معمولی کوچک غوطه‌ور سازید. برای مثال اگر تابلوی نقاشی زیبایی در خانه یـا محل کارتان دارید، آن را مجسم کرده و زیبایی آن‌را مورد تحسین قرار دهید. اگر آکواریومـی پر از ماهی‌های رنگارنگ دارید، برای مدتی به حرکات روان آن‌ها نگاه کنید ، تا به آرامش برسید.

محققان می‌گویند که ماساژ مناسب می‌تواند هورمون‌های ایجاد استرس را کاهـش داده و تنش را ازبین ببرد. اگر تنها هستید کمی شانه‌ها و گردن خود را مالش داده و به آرامی دست‌ها و پاهای‌تان را ماساژ دهید.


احساسات خود را برانگیزید
سـعـی کنیـد از کـارهایی که باعث ایجاد هیجان و تنش در شما می‌گردد، اجتناب نمایید. به کار بردن یک هدفون می‌تواند از شنیده شدن صداهای مزاحم جلوگیری کرده و باعث آرامش بیش‌تر گردد.مطابق با ذائقه‌ی خود یک فنجان چای سرد، آب میوه‌ی خنک یا آب سرد میل کنید.

حس بویائی را فراموش نکنید. بوی عود، یک شمع معطر و یا عطر مورد علاقه‌ی همسرتان می‌تواند شما را آرام کند. حتی می‌تـوانید به حـمام رفـته با صـابون‌های مایع و معطر بدن خود را بشویید. اگر کسی هست که می‌تـواند شـما را مـاسـاژ دهد، از او بخواهید این کار را انجام دهد.

محققان می‌گویند که ماساژ مناسب می‌تواند هورمون‌های ایجاد استرس را کاهـش داده و تنش را ازبین ببرد. اگر تنها هستید کمی شانه‌ها و گردن خود را مالش داده و به آرامی دست‌ها و پاهای‌تان را ماساژ دهید.

تمدد اعصاب تدریجی
همان‌طور که قبلا" نیز گفته شد با گوش دادن به موزیکی دلپـذیر شروع کنید. سپس روی سطحی راحت دراز بکشید. چشمان‌تان را بـسته و نـفـسی عـمـیق بکشید. اجازه دهید شکم‌تان به طرف بالا و پایین حرکت کند. در همان حـال کـه بـا آرامـش دراز کـشیده‌اید، روی پاک کردن ذهن خود تمرکز کنید.

احساس آرامش بیش‌تری می‌کـنـید؟ اکنـون نـوبت تمرین اصلی است :
از قسمت بالا با چشم‌ها شروع می‌کنیم. چشمان خو را به هم فشار داده و پیشانی را به سمت بالا نگاه دارید گویی در حال تحمل یک فشار عصبی زیاد می‌باشـید. چند لحظه به همین صورت صبر کنید. سپس چشمان خود را رها کرده و آرام روی هم قرار دهید. احساس کنید کـه تنش‌ها از چشمان‌تان جدا می‌شـونـد. از ایـن ملایمت برای چند لحظه لذت برده و دوباره از ابتدا شروع کنید.

به سراغ آرواره و فک رفته و همین تـمـرین را در ایـن قـسـمـت تـکـرار کـنـید. عضلات فک و آرواره‌ی خود را منقبض و بعد از مدتی کوتاه رها سازید تا تنش از شما دور شود.به همیـن ترتیب به طرف قسمت‌های پایین‌تر بدن مانند گردن، شانه‌ها، قفسه‌ی سیـنـه و ... برویـد. هر از گاهی مکث کرده و ببینید در قسمت‌های بالاتر هنوز احساس استرس می‌نمایید یا خیر. اگر تنش‌زدائی به‌طورکامل انجام نگرفته بود به آن قسمت برگشته و تمرین را تکرار کنیـد. (معمولا" چشم‌ها و آرواره نیاز به تکرار تمرین خواهند داشت.)

به همین منوال ادامه دهید تا به شکم، ران، ساق و در انتها به کف پاها برسید. بـستـه به وقتی که شما اختصاص می‌دهید و زمانی که بدن شما برای ریلکس شدن نیاز دارد این تمرین ممکن است از ۱۵ دقیقه تا ۱ ساعت به طول بینجامد.

همان‌طور که قبلا" نیز گفته شد با گوش دادن به موزیکی دلپـذیر شروع کنید. سپس روی سطحی راحت دراز بکشید. چشمان‌تان را بـسته و نـفـسی عـمـیق بکشید. اجازه دهید شکم‌تان به طرف بالا و پایین حرکت کند. در همان حـال کـه بـا آرامـش دراز کـشیده‌اید، روی پاک کردن ذهن خود تمرکز کنید.


برای رسـیدن بـه آرامـش هـرگـز نـبـاید شـتـاب‌زده عـمل کرد و باید هر آن‌چه که نیاز دارید و می‌خواهید به خودتان بدهید. این روش بـرای ایـجاد حـالت خـود تـلقـیـنی و رسیدن به آرامش مطلق بسیار مؤثر بوده و در هر شرایطی کار می‌کند.

در انتها استرس شما باید از بین رفته و یا حداقل تقلیل یابد. احساس آرامـش و راحتـی خواهید کرد، حتی ممکن است شبیه انسانی بی‌خیال از ناملایمات آزاد شوید. اندکی وقت را به مجسم نمودن لحظات خوشحالی و آرامش اختصاص داده و از نبـود استـرس لذت ببرید.

به یاد داشته باشید که یاد خدا بهترین آرامش‌بخش در هر زمان و مکانی است.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
Do compression socks help with Achilles tendonitis?
24 شهریور 96 08:00 ب.ظ
I think that what you published was very logical. However,
what about this? suppose you typed a catchier title?

I mean, I don't want to tell you how to run your blog,
but what if you added a title that grabbed a person's attention? I mean دانش ما - آرامش، در
بدترین شرایط is kinda plain.
You should glance at Yahoo's front page and watch how they create news headlines to
grab viewers to open the links. You might add a related video or a
pic or two to get people interested about what you've got to say.
Just my opinion, it could bring your blog a little bit more
interesting.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




Admin Logo
themebox Logo